Bu gün ermənilər beynəlxalq hüquq qaydalarını pozaraq işğal bölgəsində olan təbii sərvətlərimizin talan edilməsi və mədəni-tarixi abidələrin məhv edilməsi ilə məşğuldur. Məsələn, Füzuli rayonu ərazisində yerləşən Azıx və Tağlar mağaraları kimi tarixi abidələrin dağıdılması deyilənlərə sübutdur. Amma bu abidələr qədim dövrün mədəni abidələri kimi YUNESKO-nun siyahısına düşüb. Azıx paleolit düşərgəsində aşkar olunan maddi mədəniyyət nümunələri 1981-ci il dekabr ayının 8-də Parisin "İnsan" muzeyində "Avropanın ilk sakinləri" adlı sərgidə nümayiş etdirilib. Təəssüflər olsun ki, erməni vandalizmi nəticəsində Azıx, Tağlar və s. dünya əhəmiyyətli mədəni-tarixi abidələr hazırda bərbad vəziyyətdədir.
Azıx və Tağlardan başqa Füzuli rayonu ərazisində yerləşən, tunc dövrünə aid olan Qaraköpəktəpə, Meynətəpə və başqa tarixi abidələr də yararsız hala salınıb. Şuşa mağarası, Şuşanın qala divarları, görkəmli Azərbaycan şairi M.P.Vaqifin məqbərəsi, Füzulidə Şah Abbas karvansarayı, Kəlbəcər, Laçın, Qubadlı, Zəngilan və s. yaşayış məskənlərində olan mədəni-tarixi abidələr dağıdılıb, bir çoxları erməniləşdirilib. Yəni Azəri türkünün izi bu bölgələrdən silinir - Zəngəzurdan, Göyçə mahalından, İrəvandan silindiyi kimi. İşğal olunan ərazilərdə 43-ə qədər hidrometeoroloji müşahidə məntəqəsi məhv edilib. Fəqət bütün bunlar YUNESKO və Ümumdünya Meteoroloji Təşkilatının prinsiplərinə ziddir.
Tarixdən məlumdur ki, müharibələr zamanı başqa əraziləri işğal edən hərbçilər təbiət abidələrinə, təbii gözəlliklərə toxunmamalıdır. Fəqət, XXI əsrin astanasında, - ətraf mühitin və təbii-tarixi abidələrin mühafizəsi haqqında beynəlxalq qanunların mövcud olduğu bir dövrdə Azərbaycan torpaqlarını uydurulan Ermənistana zorla birləşdirmək istəyən azğın erməni işğalçıları nəinki Azərbaycanın şəhər və kəndlərini dağıdıb, eyni zamanda zəbt etdikləri ərazilərdə bitki və heyvanat aləmini, təbii-tarixi abidələri məhv edib, yandırıb və yandırmağa davam edir. Onlar işğal altında qalan 269 min hektar meşə sahəsini qəddarcasına qırıb, həmin ərazilərdə olan nadir bitki və heyvanat aləmini məhv ediblər. Bununla da kifayətlənməyib, bu vəhşi insanlar atmosferi, torpağı, suyu çirkləndirirlər. Bütün bu ekoloji fəlakətlərin qlobal xarakter daşıdığını bütün dünya ictimaiyyəti bilməlidir. Beynəlxalq təşkilatların nəzərinə çatdırılmalıdır ki, ermənilərin ətraf mühitə, təbii-tarixi abidələrə qarşı törətdiyi vəhşiliklər beynəlxalq hüquq normalarına zidd olmaqla yanaşı, bir cinayətdir. Yəni ermənilərin işğal altında saxladıqları Azərbaycan ərazilərində törətdikləri ekoloji cinayətlər beynəlxalq hüquq təşkilatları tərəfindən cəzalandırılmalıdır. Bunu BMT-nin "Ətraf mühit və inkişaf" haqqında qəbul etdiyi Bəyannamənin 23-cü prinsipi tələb edir. Bu Bəyannamənin 23-cü prinsipində belə deyilir: "Başqa xalqın əsarəti şəraitində olan, işğal altında qalan ətraf mühit və xalqın təbii sərvətləri qorunmalıdır."
Ermənilərin bu bölgədə törətdiyi vəhşiliklər nəticəsində tarix boyu bu bölgədə yaşayan Azəri türkünün tarixi əsərlərini göstərə bilmək, çox təəssüflər olsun ki, imkansızdır. Bu şovinist insanlar Azəri türklərinə aid qəbiristanlıqları belə dağıdıb, yandırıblar. "Erməni kilsələrinin" varlığını davam etdirməsinin kökü isə, demək olar ki, Azəri türklərinin hər dövrdə öz dinindən olmayanlara göstərdiyi hörmətdə axtarılmalıdır. Türklər heç bir dövrdə ibadətxanalara pis baxmayıb, erməni şovinistlər kimi yaxıb-yandırmayıblar. Halbuki, türkə qarşı düşmənçilik edən, müxtəlif iftiralar uyduran erməni şovinistlər xristian türk olan albanların belə kilsə və əsərlərinə öz əsərləri kimi baxır, bütün bu tarixi əsərləri öz adlarına çıxırlar. Bu gün Qarabağda türk mədəniyyətinə aid çox az sayda əsərlərin qalması Azərbaycanın tarixi ərazisi olan Qarabağa köçürülən bu şovinist insanların müqəddəs İslama qarşı hörmətsizliyidir.
İşğal altında qalan ərazilərin ekoloji vəziyyətinin gərgin olduğu haqda kifayət qədər faktlar var. Bütün bunlar ermənilərin beynəlxalq hüquq qaydalarını pozaraq ekoloji cinayət törətdiklərini bir daha sübut edir.
2000-ci ilin oktyabr ayında Tiflisdə keçirilən Birinci Beynəlxalq Ekologiya Konqresində dünyanın 16 ölkəsindən 48 nümayəndə iştirak edib. Fəqət dəvət edilmələrinə baxmayaraq, erməni nümayəndələri konqresdə iştirak etməyib. Bu Beynəlxalq forumda Qafqaz regionunda aparılan müharibələrin ətraf mühitə vurduğu zərər, eyni zamanda Qafqazın nadir flora və faunasının məhvolma təhlükəsinin aradan qaldırılması yolları müzakirə olunub. Çıxış edənlər Qarabağ bölgəsində erməni işğalı altında qalan 269 min hektar meşə sahəsinin qəddarcasına qırılıb dağıdıldığını, həmin ərazilərdə nadir bitki və heyvanat aləminin məhv edildiyini, təbii sərvətlərin yandırıldığını bildiriblər. Eyni zamanda Ermənistanda fəaliyyət göstərən AES-in radioaktiv tullantılarının işğal altında olan Qarabağ torpaqlarına atıldığını, təbii sərvətlərin dağıdıldığını, torpağın, suyun çirkləndirildiyini və bütün bunların dünya dövlətlərinin diqqətindən kənarda qaldığını qeyd ediblər. Heç şübhəsiz, ermənilərin işğal etdikləri Azərbaycan ərazisində tarixi abidələrə və təbiətə qarşı törətdikləri vəhşiliklər beynəlxalq hüquq təşkilatları tərəfindən cavablandırılmalı və onlar cəzalarını almalıdır.
Birləşmiş Millətlər Təşkilatının prinsiplərinə görə, "Başqa xalqın işğalı altında olan ətraf mühit və xalqın təbii sərvətləri qorunmalıdır. Silahlı münaqişə şəraitində isə dövlətlər ətraf mühitin mühafizəsini təmin edən beynəlxalq hüquq qaydalarına hörmət etməlidir..." Bu, BMT-nin qəbul etdiyi beynəlxalq qanundur. Doğrusu, bu qanunun prinsipləri ilk növbədə BMT tərəfindən nəzarət altında tutulmalı və cinayətkarlar cəzalandırılmalıdır...
Bəşəri təfəkkürün mənəvi xəzinəsi adlanan "Qabusnamə"də yazılır: "Ermənilər yer kürəsində mövcud olan xalqlardan ona görə fərqlənirlər ki, onların təbiətində və xarakterində murdarlıq var". Daha sonra deyilir ki, "Ermənilərin eybi: bədfal, kündəbədən, oğru, gözügötürməyən, bir ayağı qaçmaqda olan, əmrə baxmayan, yersiz hay-küy salan, vəfasız, riyakar, söyüş söyən, ürəyi xıltlı, ağasına xain çıxan olmalarıdır. Ümumiyyətlə, hər hansı bir erməni başdan-ayağa müsbətdən çox mənfiyə yaxındır".
Görün, adları dünya tarixinə düşmüş dahi insanlar ermənilər haqqında nələr deyib. Roma tarixçisi Tasit ermənilər haqqında belə yazırdı: "Bu xalq istər xasiyyətinə, istərsə də coğrafi vəziyyətinə görə qədimdən ikiüzlü və riyakardır. Bunlar romalılara nifrətdən, partlara isə həsəddən az qala partlayırdılar..."
Alman alimi Kolmer isə belə deyib: "Mən bir müsəlmanla iş barəsində şərtləşəndə yazılı müqavilə bağlamadan da kifayətlənirəm, çünki o söz verdi, qurtardı. Yunanla yazılı şərt kəsirəm, çünki onlarla belə lazımdır və sərfəlidir. Ermənilərlə isə heç yazılı surətdə də iş görmürəm, çünki onların yalançılığı və fitnə-fəsadları hətta yazılı şərti də poza bilər".
İngilis Vilson isə ermənilər haqqında belə yazıb: "Ermənilər acgöz və tamahkardılar, fitnəkar və araqarışdırandılar, heç kəsi bəyənmirlər. Onlar xırda bir işi şişirtməkdə istedad sahibidirlər və intriqa yaratmağı da sevirlər".
Böyük fransız yazıçısı Aleksandr Düma yazırdı: "Ermənilər həmişə başqa dinə qulluq edən hökmdarların hakimiyyəti altında olublar. Nəticədə öz fikir, niyyət və duyğularını gizli saxlayan hiyləgər və kələkbaz adamlara çevriliblər".
Fransız səyyahı Qraf de Şole: "Ermənilərin yoxsulluğu və əzab-əziyyət çəkmələrinin məndə onlara qarşı böyük rəhm yaratmasına baxmayaraq, onların haramzadəliyi, kələkbazlığı o dərəcədə iyrənc, alçaqlıqları o dərəcədə biabırçı, o qədər hiddətləndirici idi ki, heç vaxt onlara bağlana bilmədim."
Böyük rus yazıçısı Qriboyedov İranda səfir işlərkən oradan köçürülən ermənilər haqqında rus imperatoruna göndərdiyi məktubunda belə yazırdı: "Əlahəzrət, olmaya mərkəzi rus torpaqlarında ermənilərin məskunlaşmasına izn verəsiniz. Onlar elə tayfadırlar ki, bir neçə on il yaşadıqdan sonra dünyaya hay-küy salacaqlar ki, bura bizim qədim dədə-baba torpağımızdır." Məhz buna görə də rus çarı erməniləri Cənubi Qafqazda yerləşdirib.
Professor Karapet Arman: "Osmanlı tarixinin hər dövründə bir erməni paşasına, bir erməni səfirinə, bir erməni müdirə rast gəlmək mümkündür. Təəssüflər olsun ki, bir çox xarici dövlətlər ermənilərin bu bəxtiyarlığını qısqanmış və öz şəxsi mənafeləri üçün türk-erməni qardaşlığını pozmağa çalışmış, bizim ermənilərə silah vermiş, onların arasına agentlər, missionerlər, zabitlər göndərmiş və Anadoludakı ermənilərə xəyali vədlər verərək onları üsyana təşviq etmişlər", - deyib.
Tacir N.Keşişyan isə belə deyib: "24 aprelin Beyrutdakı erməni kilsəsi tərəfindən genosid günü kimi elan edilməsi hamımızı dərin kədərə qərq etdi. Çox yaxın bir keçmişdə Türkiyənin xarici işlər naziri Qabriel Norandukyan deyildimi? İmperiya dövründə maliyyə və xəzinə naziri Hakop paşa deyildimi? Poçt və teleqraf naziri Oskan əfəndi deyildimi?.. Ey qafillər, siz hansı keçmişdən danışırsınız? Keçmişdə bir soyqırım hadisəsi olmayıb. Dövlətin qanununa qarşı çıxan bütün vətəndaşlar kimi ermənilərə də o zaman qanunlara uyğun olaraq bəzi cəzalar verilib, vəssalam".
Erməni xarakterini A.S.Puşkin çox obrazlı ifadə edib: "Erməni, sən vəhşisən, qatilsən, cinayətkarsan, qorxaq və satqınsan, şəhər və kəndlərimizi viran qoyan bayquşsan, bütün bunlara baxmayaraq səni qınamıram, çünki sən ermənisən."
Biz bu çıxışlara çox əhəmiyyət verdiyimizə görə yazımıza daxil etdik. Fəqət, bu çıxışlardan sonra keçən zaman ərzində nələr baş verdi, nələr!.. Hər şeydən əvvəl qeyd etmək istərdik ki, nəticə çox acıdır. Çünki ermənilərin Azərbaycan türkünə qarşı törətdiyi vəhşiliklər insanlıq tarixinə vurulan qara bir ləkədir...
Ermənilər haqqında həqiqətləri ortaya qoymaq hər bir türkün borcudur. Bu gün qondarma Ermənistanda türk adını daşıyan nə bir kənd, nə də bir Azəri türkü var. Halbuki, erməni Zaven Korkodyanın 1932-ci ildə nəşr etdirdiyi kitabında adları çəkilən 2310 kənddən 2000-dən çoxunun adı Azərbaycan leksikonundadır. O torpağın hər qarışında Azərbaycan tarixinin izləri var. Biz bugünkü "Ermənistan Respublikası"nın ərazisində qalan və qalmayan mədəniyyət abidələri ciddi bir şəkildə araşdırılmalı və bu araşdırmalar BMT-nin üzvü olan, fəqət nə xristian, nə də İslam dininə mənsub olan ölkələr tərəfindən aparılmalı, tarixi həqiqətlər ortaya çıxarılmalıdır düşüncəsindəyik.
Ermənilər özlərini Dağlıq Qarabağın sahibi sayır. Ermənilərə görə, Eçmiədzin, İrəvan xanlığı, Göyçə mahalı, Zəngəzur kimi bu yerlər də onların ata-baba yurdudur. Tarixi rəsmi sənədlər incələndikdə isə ermənilərin bu torpaqlara 1828-ci ildə imzalanan Türkmənçay müqaviləsindən sonra ruslar tərəfindən yavaş-yavaş köçürüldükləri ortaya çıxır. Heç şübhəsiz, erməniləri qeyri-insani davranışlara təhrik edənlər, onların əsilsiz iddialarına arxa çıxanlar tarix qarşısında özlərini məhkum etdiklərini bilməlidirlər. Və heç şübhəsiz, yuxarıda adlarını çəkdiyimiz millətlər, türklərin ermənilərə qarşı "törətdikləri soyqırıma" görə üzr istəmələrini deyil, əksinə, özləri tarixi həqiqətləri gördükdən sonra yürütdükləri çirkin siyasətlərinə görə tarix qarşısında türk millətindən üzr istəməlidirlər!..
Fazil QARAOĞLU