Havada nəm qoxusu vardı. Pəncərələri bərk-bərk bağlamaq ağlımdan keçsə də, ürəyim gəlmədi. Bu günanamın qaçqın kitablarını düşünmüşdüm. Bir də Sərraf Şiruyənin hər ürəyə doğma – qaçqın şeirlərini...
Uşaqlıqdan evimizdə böyüklər şair deyəndə Şiruyədən danışardılar, misal çəkəndə onun misralarını gah olduğu kimi, gah da qatıb-qarışdırıb sözlərinə calaq edirdilər. Bu calaq yaman uğurlu alınırdı; meyvəsi mənim beynimdə, mənim kimi neçə-neçə Göyçə görməyən Göyçəli balasının yaddaşında bəhrələnirdi. Elə buna görədir ki, bu gün Sərraf Şiruyəni böyüklü-kiçikli bütün el tanıyır. İçi mən qarışıq...
Bu gün onun şeirlərini oxudum yenə... Döndüm-döndüm “Görüş var ki...” şeirini dəfələrlə oxudum, hecaladım, dilim dolaşdı – höccələdim. Bir şeirin bütöv romana bərabər olduğunu ilk dəfə idi ki, özümçün kəşf edirdim. Bu şeiri yazmaqla ustad şair özünü yazıçı kimi təsdiq edə bilib. Şeir məni ovsunladığı kimi də yaddaşımı yellərə verməyi, nəmli havada üzü soyuğa dayanıb düşündürməyi bacardı...
Görüş var ki, – ayrılıqdan betərdi,
Ayrılıq var, vüsal qədər şirindi.
Görüş var ki,-töhməti dağ qədərdi,
Ayrılıq var, sevinci göy-yerindi.
Şeir belə başlayır. Sərraf Şiruyə öz sərraflığını burda da örnək edib. Biz, adətən, görüş deyəndə mütləq arxasında bir romantik səhnə axtarırıq. Məsələn, iki sevgilinin ilk görüşü, neçə ilini qürbətdə keçirən bir atanın uşaqlarına qovuşması, yaxud, gələcək adlı nağılda yaşanacaq qara sevdanın başlanğıcı – təsadüf görüş... Lakin, elə ilk bənddən də göründüyü kimi, şair “görüş” anlamının fəlsəfəsini açmağı qarşısına məqsəd qoyub. Hər görüşün vüsal ola bilməyəcəyini oxucusuna üsulluca anladır. Sonra isə görüşün hər dəfə fərqli libasda qarşımıza çıxıb cilvələnməsindən danışır. Deyir ki,
Bir öyrənin, kimdi gələn görüşə?
Üzü varmı görüşməyə bu xalqla?
Bu xalqa ki, yağı olub həmişə,
Bəs, görüşə, görən, gəlir nə haqla?
“Bilqamıs” (“Gilqamış”) dastanından tutmuş, “Kitabi-Dədə Qorqud”dan da üzü bu yana xalqımız sədaqəti müqəddəs bilib. El-oba sevgisi, torpaq qutsallığı, mənsub olduğun soy-kökə ehtiram Azərbaycan xalqına öyrədilməyib; bu hisslər hər bir azərbaycanlı ilə birgə dünyaya doğulub çünki... Bəs, xainlər?! Əlbəttə ki, qurd ulartısından vahiməyə düşənlər, torpağın çağırışına biganə qalanlar da tarixdə hər səhifədə qaralanmış hərf kimi mövcud olub. Şeirin bu bəndində Sərraf Şiruyə məhz bu məqamlara toxunub. Şair poetik dillə öz xalqına yağı kəsilənlərin nəinki, xalqıyla görüşə gəlməyə haqqı çatmadığını, ümumiyyətlə, getdiyi yolun geri dönüşü olmadığını bildirir.
Və, beləcə, şeir-romanın ilk bölümü sona yetir... Üçüncü bənddə şair paralel olaraq iki görüş hadisəsini bir-birinin günəşi-kölgəsi etməyi bacarıb.
Bəs o kimdir tez-tez baxır saata?
Hansı qıza, görən, görüş veribdir?
Oğlanın vədə yerinə gəlib həyəcanla eşidilən hər addım səsinə diksinməsini təxəyyüldə canlandırmaq elə də çətin deyildir, deyilmi? Tamam. Görüşdə aşiqlə birgə həyəcanlandığımız zaman içimizdə təəssüfqarışıq hirsi yarada biləcək növbəti iki misra da bu bənddədir:
Övladını atıb gedən o ata,
Bu görüşə altun-quruş veribdir.
Ata! Ata... Ağırlığı dünya yükündən ağır olan bu ikisaitli, təksamitli söz... Hansısa uşağın məktəbdən çıxınca atalı uşaqlara baxıb boyun bükməyi, bir körpənin dil açdığı zaman yaddaşına yaza bilmədiyi iki heca, örpəyini gözü üstünə endirib “sahibsiz” kəlməsindən qulaqlarını gizlədən gənc ana... Bu qədər təzadın içində yenə “görüş” kəlməsi... Ayda bir-iki dəfə üzütüklü bir kişinin siqaret qoxulu nəfəsindən ağzını əyişidirib ağlayan körpəyə bu görüş heç gərək də deyil, məncə...
Sərraf Şiruyənin növbəti romanı... Hüzn... Bu dəfə hadisələr qəfildən həm məkanını, həm də zamanını dəyişir. Misraların arasından baxınca özümüzü Qocalar evinin dəhlizində bir seyrçi rolunda tapırıq. Bura başdan-başa kədərdən qurulmuş bir evcikmisali dərin “ah”a möhtacdır ki, yerlə-yeksan olsun. Amma, o “ah” gecikir... Yaman gecikir... Amma, anasını əliylə bura gətirən oğul növbəti görüşə gecikməyib:
Atılmış anayla oğul görüşür,
Dönür bir buzlağa görüş otağı.
Ananın gözündən qanlı yaş düşür,
Oğul dayanıbdı “igid” sayağı...
Oxucu başını aşağı salıb burdan elə qaçmaq istər ki... Adını bilməyənlər yaşayan adını bilmədiyi yerlərə... Amma, yox! Hələ romanın epiloqunu oxumamışıq. Şairin bu dəfə bizi hansı hisslərlə görüşdürəcəyindən xəbərsizcə növbəti bəndi gözümüzə təpməyə dəyər:
Kimə gərək, nəyə gərək bu görüş?
Belə görüş yaraları qanadar.
Ayrılıq var, o verdiyi bir öpüş
Neçə-neçə ümidləri oyadar.
Bu da son... Yenə Sərraf Şiruyənin proloqdakı fəlsəfəsinə qayıdırıq. Və anlayırıq ki, bütün şeir boyu müxtəlif talelərə üzülmüşük, ağlamışıq, haytalanmışıq. Nəhayətində, bütün bunların fövqündə yenə insan oğlu və onun hər şeydən qiymətli bildiyi görüşün də dünya kimi faniliyi idrakımızdan süzülür. Şair üçün “Allah rəhmət etsin!” – deyib bir salavat da çəkirik. Sonra da onun vəsiyyətinə əməl edərək, “həyatda saldığı izdən, sətirindən-sözündən öpürük”.